31 oktober 2011

Tappade lusten till foto

 idag då mitt hjärta Tess, Morris och jag var ute för 
att reka bäcken vi besökte igår fast nu skulle
vi ta oss längre uppströms


 Grått väder och lite regn hängandes i luften
var perfekt för skogs och vatten foto, 
vi for runt i skogen och letade men lyckades 
inte hitta dit vi ville och dessutom återkom 
till samma utgångspunkt där vi startade igår,
Vi for då till ett annat vattendrag men det passade 
inte mig då det var öppet landskap med åkrar 
och ängar och desutom såg ut som ett grävt krondike 
det var då jag gav upp, inte en ruta till...
nu skiter jag i det här och åker raka vägen hem



Hjärtat tyckte vi skulle åka till en annan bäck
vi passerat tidigare i höst och jag gav till slut med mig, 
när vi väl var framme och kom till området där
bäcken rann, såg skogen och den underbara bäcken,
wow vilken trollsk skog som omgärdade den,
 som en saga likt en John Bauer skog...

det var då lusten och energin kom tillbaka, 
upp med stativ och montera fast kameran
Vilken omgivning.....



Som uppslukad av allt det vackra rann tiden iväg
och när mörkret gjorde sitt intåg och det blev för 
svårt att se något i sökaren så fick vi ge oss

Jag hoppas vi hinner med fler besök innan
snö och medicinska ingrepp sätter stopp
för det tillfälligt, men området med denna 
vackra bäck borde finnas kvar.....länge



Och jag vill bara säga vilken underbar
kvinna jag har.....


Tack mitt hjärta


Ha de gott// Tommy

4 kommentarer:

  1. Trolsk vackra bilder... :)))
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  2. Stort tack Halina

    Kram Tommy

    SvaraRadera
  3. Love you,... <3...

    Och jag är glad att du ändrade dig ,..för annars hade vi inte fått se dessa vackra bilder i din blogg...

    Kisses T

    SvaraRadera
  4. Ja mitt hjärta....stora kramen till dig..<3

    Kyssar T

    SvaraRadera